Młodzi Programiści

w Pałacu Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi

Konkurs na stronę internetową "WOW! WEB! 2022"

W konkursie wzięło udział 20 prac. W grupie młodszej tematyka prac obracała się wokół naszego domowego pupila czyli kota. Praca Leona zdobyła najwięcej punktów w tej kategorii. W grupie starszej najwięcej punktów zdobyła praca - komiks z niebanalną fabułą autorstwa Patryka oraz ciekawymi grafikami Ali. Kolejne miejsca zdobyli: Malek z animacją w JavieScript przedstawiającą ruchomy pojazd, Natalia z pracą o kotach w języku angielskim oraz Maksymilian ze stroną o europejskich krajach również po angielsku. Wśród ciekawszych prac znalazły się również strony o piratach, grach, ptakach, pieskach, rowerach a także piosenkarce Viki Gabor. W konkursie wzięli również udział młodzi programiści z Ukrainy. Generalnie prace były różnorodne, korzystające często z zaawansowanych technik (np. wykonywanie rysunków w technologii ProcessingJS). Kolejny konkurs odbędzie się pod koniec przyszłego roku szkolnego.

Konkurs na najciekawszy program "Scratch_2021"

W konkursie na najciekawszy program napisany w środowisku Scratch wzięło udział 13 uczestników pracowni Młodzi Programiści. Uczestnicy zaprezentowali swoje programy w 2 kategoriach wiekowych. Najwyższe noty w kategorii szkoły podstawowe klasy I –III uzyskała praca Grzegorza pt. „Gra w piłkę nożną”. W kategorii szkoły podstawowe kl. IV-VIII pierwsze miejsce oraz Grand Prix uzyskała animacja Marysi pt. „Wyprawa na Księżyc”. Autorka wprowadziła innowację do swojej opowieści nagrywając i edytując głosy i inne efekty. Inne ciekawe prace to m.in.: „Jaka to liczba”, gdzie musimy zgadnąć liczbę wylosowaną przez komputer, „Piesek”, gdzie możemy pobawić się ze szczekającym pupilem, „Bardzo długi labirynt”, gdzie musimy przejść skomplikowany układ korytarzy, „Baletnice” – pokaz umiejętności młodych tancerek oraz baleriny i inne. Gry zostały ocenione przez uczestników zajęć Młodzi Programiści.

Konkurs na najciekawszy program "Microbit_2021"

W konkursie wzięło udział 30 prac z pracowni Młodzi Programiści z Pałacu Młodzieży im. J. Tuwima w Łodzi. Uczestnicy byli podzieleni na 2 grupy: klasy I-III oraz klasy IV-VIII. W młodszej grupie dominowały animacje wykorzystujące wyświetlacz Microbita. W starszej grupie Grand Prix i I miejsce uzyskał projekt kalkulatora, do którego wprowadza się liczby potrząsaniem urządzenia (należy pamiętać, że Microbit nie ma klawiatury), zatwierdza się je przyciskami, a wynikiem jest dodawanie, odejmowanie, mnożenie lub dzielenie w zależności od wyboru użytkownika. Dużym powodzeniem cieszyły się również prace świąteczne, w których Microbit pokazywał animację choinki lub grał kolędy. Uczestnicy wykorzystali również czujnik temperatury tworząc czujkę przeciwpożarową, która włącza alarm, gdy temperatura otoczenia jest zbyt wysoka. Ciekawym pomysłem była czujka hałasu, która z kolei włącza alarm oraz pokazuje smutną buźkę, gdy hałas jest za duży. Taką czujkę uczestnicy proponują postawić na przerwie w szkole. Były również projekty nowatorskie jak. np. wkurzator, który gra irytujące dźwięki, animacja pokazująca nalot samolotu i bombardowanie budynków czy wywiad z użytkownikiem. Na kolejną edycję konkursu zapraszamy uczestników pracowni Młodzi Programiści za rok.

Konkurs na najciekawszy program "Micro:bit 2022"

W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 22 uczestników. Grand Prix i pierwszą nagrodę uzyskała praca Zuzi pod tytułem „Kolędy”, w której Microbit wykonuje 2 popularne kolędy. Drugie miejsce zajęły ex aequo prace Marysi i Tomka. Tematem pierwszej, która została napisana w języku python, jest animacja wody i ognia. Druga to prosta gra sterowana przyciskami. Trzecią nagrodę zdobyła Alicja za swoja ciekawą animację. Wśród innych prac znalazły się animacje wzorów geometrycznych i świątecznych, krokomierz liczący wykonane kroki, tajny komunikat napisany alfabetem Morse’a, różne eksperymentalne melodie, czujnik światła i alarm przeciwpożarowy. Na kolejną edycję konkursu zapraszamy uczestników pracowni Młodzi Programiści za rok.